Συνδέσεις (16.09.2016)

Γιάννης Βούλγαρης – Από τον Ολαντρέου στον Τσιπρολάντ   [Το ερώτημα «θα γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ σοσιαλδημοκρατικός;» είναι ανούσιο και δεν μπορεί να αποτελεί αφετηρία για τη στάση απέναντι στην κυβέρνηση. […] Αυτό που γυρεύουμε στην Ελλάδα είναι το κόμμα της εθνικής Ανασυγκρότησης, και από αυτή την οπτική η μεταρρυθμιστική Αριστερά ασκεί κριτική στο νέο κομματικό σύστημα, σε μια εποχή μάλιστα  που έχει ξανατεθεί ένα τυπικά σοσιαλδημοκρατικό πρόβλημα: πώς θα βρεθεί εκ νέου μια θετική συνέργια μεταξύ Καπιταλισμού και Δημοκρατίας σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης.]

Ρωμανός ΓεροδήμοςΗ Επιλογή, Νίκος ΨαρρόςΗ έκτη εντολή, Αριστείδης Χατζής – Παράλογο και ανήθικο, Άννα ΜαυροφόρουΆτιτλο στο Facebook [Τα τέσσερα αυτά κείμενα, μαζί με εκείνο του Γιάνη Δημολιάτη, σκιαγραφούν ικανοποιητικά τις διαστάσεις του ζητήματος της ευθανασίας που άνοιξε με τον θάνατο του δημοσιογράφου Αλέξανδρου Βέλιου.]

The Books’ Journal – Οι εκδόσεις που αναμένονται: Μελάνι   [Χρήσιμη πρωτοβουλία του ιστοτόπου να παρουσιάσει το πρόγραμμα των εκδοτικών οίκων για το προσεχές διάστημα. Η αρχή από τις εκδόσεις Μελάνι. Το αναγνωστικό κοινό πρέπει να φτιάξει καλό προϋπολογισμό. Εκτός από τους φόρους και τον ΕΝΦΙΑ, θα έχει και άλλες δαπάνες.]

Michael Grunwald – Μετράνε ακόμη οι ιδέες στο έτος του Τραμπ (και της Κλίντον);   [Διαπιστώνοντας ότι το 2016 δεν ήταν έτος σχετικό με τις ιδέες, ο Michael Grunwald αναρωτιέται στο Politico Magazine αν εντέλει μετράνε πλέον οι ιδέες στις πολιτικές διαμάχες. Ο στόχος του είναι ο Ντόναλντ Τραμπ που δεν έχει καμιά σχέση με τον Μπουρκ, τον Χάγιεκ ή την Άυαν Ραντ: “είναι ένα id με μια Twitter φαγούρα στο δάκτυλο και ένα χάρισμα για πολιτικό θέατρο”. Από την άλλη, η Χίλαρι Κλίντον έχει μεν ιδέες, αλλά είναι ασαφές αν έχει κάποια μεγάλη ιδέα. Ενολίγοις: “Οι Δημοκρατικοί έγιναν κόμμα μπαγιάτικων ιδεών. Οι Ρεπουμπλικάνοι  αναμφίβολα έγιναν κόμμα αποτυχημένων ιδεών. Αυτόν τον Νοέμβριο, οι περισσότεροι Αμερικανοί από όλο το ιδεολογικό φάσμα θα ψηφίσουν ‘εναντίον’ παρά ‘υπέρ’ κάποιου”. Το άρθρο κλείνει με την αισιόδοξη πρόβλεψη ότι σύντομα μετά τις εκλογές όλα αυτά θα περάσουν.]

Marcel Gauchet – La gauche ne sait plus penser le progrès   [Ο αρχισυντάκτης του περιοδικού Le Débat, που συνυπέγραψε το  Manifeste pour un Printemps républicain, επισημαίνει στη σύντομη συνέντευξή του ότι η τρέχουσα πολιτική προσφορά κατανέμεται σε διάφορες ρητορικές, οι οποίες ωστόσο έχουν έναν κοινό παρονομαστή: την ενθουσιώδη υποστήριξη της ίδιας τεχνολογικής ουτοπίας. Εντούτοις, βρισκόμαστε μακρυά από τον Κοντορσέ, που έβλεπε την πρόοδο ως βελτίωση συγχρόνως των υλικών συνθηκών ζωής και και του ήθους των ανθρώπων. Η αδυναμία συλλογικά, και ιδίως των προοδευτικών δυνάμεων που εξ ορισμού τάσσονται υπέρ του εκσυγχρονισμού, να σκεφθούν τι είναι η πρόοδος συνιστά το μείζον πρόβλημα των κοινωνιών μας. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο του Marcel Gauchet «Comprendre le malheur français» (Stock).]

Κωνσταντίνος Σοφούλης – Πανεπιστήμια: Η Τακτική του Αιώνιου Σκότους   [Ο ομότιμος καθηγητής Κ. Σοφούλης ξεκινά από τη σωστή θέση ότι η επάρκεια ενός σύγχρονου πανεπιστημίου κρίνεται (α) από τον όγκο και την ποιότητα της επιστημονικής έρευνάς του και (β) από την ποιότητα των πτυχιούχων του. Στο μακροσκελές κείμενό του, μολονότι διατυπώνει σκέψεις για το πρώτο, η έμφαση δίνεται στο δεύτερο. Πάντως, σε αμφότερες τις περιπτώσεις οφείλουμε να μιλάμε με τεκμήρια: όλα τα άλλα είναι επιφαινόμενα ή αιτίες κρίσης και όχι η ουσία της κρίσης. Ειδικά, το ηθελημένο σκοτάδι ως προς την τεκμηριωμένη γνώση της ποιότητας των εκροών αποτελεί τον αμνιόσακο όπου αναπτύσσεται το σημερινό στρεβλό και εκφυλισμένο ελληνικό πανεπιστήμιο. Διότι, αν τα δεδομένα έβγαιναν στην επιφάνεια τεκμηριωμένα, καμία κοινωνία δεν θα ανεχόταν τέτοια κατάντια ενός από τους πολυτιμότερους θεσμούς της. Συνεπώς, η συγκάλυψη της πραγματικότητας αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την επιβίωση των κακών πρακτικών διοίκησης. Η εξωφρενική περίπτωση των αιώνιων φοιτητών, ως στοιχείου αποτυχίας της επίδοσης των πανεπιστημίων μας, κατέχει κύρια θέση στην επιχειρηματολογία του.]

           

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s